Business de familie cu tradiție, compania Transavia, fondată și condusă de Ioan Popa, este astăzi un jucător redutabil pe piața cărnii din Europa de Sud-Est.
Povestea începe în urmă cu mai bine de 28 de ani, când Ioan Popa, inginer specializat în zootehnie, preia o fostă cooperativă agricolă din Alba Iulia, unde începe să dezvolte, cu doar cinci angajați, o fermă pentru producerea și procesarea cărnii de pui.
Astăzi, Transavia are peste 2.000 de angajați, 28 ferme de creștere a păsărilor și 4 ferme de producție vegetală, o fabrică de nutrețuri combinate, 3 abatoare performante de ultimă generație și o fabrică de procesare a cărnii.
Produsele companiei sunt prezente în majoritatea lanțurilor de retail din țară prin brandurile Fragedo și Papane, iar 15% din producție merge pe piața de export, în mai multe state europene. Toată această expansiune explică rezultatele financiare de excepție la care a ajuns Transavia. În 2017, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 145 milioane de euro, cu 5 milioane mai mult decât în 2016, în timp ce profitul brut a crescut de la 16 la 18 milioane euro.
În plus, deschiderea permanentă spre inovație în business a contribuit la succesul de care Transavia se bucură astăzi, clasându-se în topul celor mai valoroase companii și branduri din România. Calitatea produselor a adus companiei Transavia titlul de Furnizor al Casei Regale a României în anul 2006, dar și numeroase premii naționale și internaționale.
Anul acesta, Transavia, conform estimărilor companiei, va avea o creştere de peste 10%. Totuși, pentru a se menține în acest trend, Ioan Popa consideră că retehnologizarea este obligatorie. Nu de alta, dar, datorită evoluției pieței, companiile trebuie să producă mai mult cu aceiaşi oameni. Antreprenorul este încrezător în succesul Transavia pentru următorii ani și consideră că este pregătit să facă achiziţii echilibrate. Astfel, nu-și propune să cumpere o companie de dimensiunea celei pe care a fondat-o, dar recunoaște că este posibil să-și completeze portofoliul cu o companie mai mică.
Valorile care ridică o afacere de familie
Pe lângă Ioan Popa, din top management face parte și fiica sa, Theodora, care ocupă poziția de vice-președinte, iar în companie mai sunt implicați și alți membri ai familiei. Prin urmare, Transavia este, prin excelență, un business de familie, iar pe membrii familiei Popa acest lucru îi obligă să facă totul pentru a asigura cea mai bună calitate. Compania își impune noi și noi standarde. Iar asta se vede cel mai bine într-un demers recent: fiecare ambalaj Fragedo Fresh este livrat către consumatori cu un icon vizibil: Calitate premium asumată de familia fondatoare. Nu doar în industria alimentară familia Popa pune accent pe calitate.
În 2017, a inaugurat Theodora Golf Club, cel mai mare club și resort de golf din România. Situat în Teleac, aproape de Alba Iulia și la o oră de mers cu mașina de aeroportul din Sibiu, Theodora Golf Club este un resort ultramodern întins pe o suprafață de peste 62 de hectare. Inaugurarea a avut loc în 14 octombrie 2017 și s-a bucurat de un succes deosebit. Valorile fondatorilor clubului au fost impregnate și acestui loc unic în țară, fiecare detaliu din construcția și decorarea clubului purtând amprenta acestora.
Ioan Popa, fondator și președinte al Consiliului de Administrație al Transavia
Articol apărut în Top 100 antreprenori, anuar lansat în luna decembrie 2018, care se găsește la punctele de difuzare a presei și în rețeaua Inmedio.
[…] Citiți și: Transavia – O afacere de familie pregătită pentru viitor […]