Compania Mathaus, fostă Arabesque, deținută de familia Rapotan, are peste 3.000 de angajaţi, o rețea de 38 centre comerciale și depozite în România, Ucraina, Bulgaria și Republica Moldova, iar forța logistică este asigurată de cele peste 1000 de camioane specializate.
Pe fondul creșterii consumului, care a determinat o dezvoltare rapidă a pieței de construcții, business-ul controlat de familia Rapotan și-a continuat avansul în 2017, raportând la Ministeul de Finanțe o cifră de afaceri de peste 372 de milioane de euro, față de 353 de milioane de euro în anul 2016.
Cu toate acestea, din cauza investițiilor de peste 10 milioane de euro realizate în rebrandingul magazinului MatHaus de pe calea Vitan, dar şi în modernizarea altor unităţi Arabesque, profitul Mathaus nu și-a mai păstrat creșterea obișnuită din ulțimii ani, rămânând la două milioane de euro.
Concomitent cu procesul de rebranding, în compania Mathaus a avut loc și o extindere a flotei de transport.
Arabesque, compania pe structura căreia are loc dezvoltarea familiei Rapotan, a fost fondată în anul 1994, în Galați. Treptat, compania și-a extins afacerile peste granițe, iar în anul 2005 a intrat pe piața din Republica Moldova și a deschis un magazin la Chișinău.
Extinderea a fost urmată de deschiderea unui centru în Ucraina, sub numele de Budmax, și apoi în alte două state: Serbia și Bulgaria.
Articol apărut în Top 100 antreprenori, anuar lansat în luna decembrie 2018, care se găsește la punctele de difuzare a presei și în rețeaua Inmedio.