Jidvei – o afacere de viţă nobilă

1
174

Liviu și Claudiu Necșulescu au avut curajul să cumpere podgoria Jidvei în urmă cu aproape 20 de ani, IAS Jidvei fiind transfomat în societate comercială.

Omul de afaceri Liviu Necșulescu împreună cu fiul acestuia, Claudiu, au format un imperiu cunoscut la nivel național și internațional. Crama se întinde pe dealurile din jurul localităților Jidvei, Blaj, Cetatea de Baltă și Sânmiclăuș, iar renumitele sortimente de vin se produc din strugurii culeşi pe nu mai puţin de 2.500 de hectare de viță de vie.

După 20 de ani de investiții, retehnologizare și modernizare, Jidvei înseamnă o podgorie unică în Europa, fiind pe harta mondială a vinurilor. În prezent, Claudiu Necșulescu și fiicele acestuia administrează tot ce înseamnă Jidvei, localitatea aflată într-o zonă cu o altitudine de circa 500 de metri fiind mediul prielnic pentru cultivarea viței de vie.

Citiți și:
INTERVIU Claudiu Necșulescu, JIDVEI: „Vinul este cel mai bun ambasador al României”

Cei peste 1.500 de angajați ai podgoriei Jidvei au grijă de tot ce înseamnă soiuri cultivate pe dealurile Podișului Târnavelor, Fetească Regală (aproape 900 ha), Sauvignon Blanc (500 ha), Muscat Otonel (400 ha), Riesling Italian (250 ha) sau Traminer roz (160 ha).

În „Țara Vinului” este așezat castelul de la Cetatea de Baltă, imaginea podgoriei Jidvei. Familia Necșulescu deține Castelul de la Jidvei, proprietate unde a investit mai multe sute de mii de euro pentru refacerea acestuia. Pe lângă castelul de la Cetatea de Baltă, familia Necșulescu mai deține încă o proprietate impresionantă la Sânmiclăuș-Alba. Castelul de la Sânmiclăuș-Alba este mai mare decât cel de la Cetatea de Baltă, valoarea investiţiei fiind de peste 3 milioane de euro.

Cine duce mai departe numele Jidvei

Claudiu Necşulescu și-a pregătit retragerea din fruntea afacerii Jidvei. Fiicele acestuia, Ana şi Maria, se pregătesc să administreze tot ce înseamnă Jidvei. În ultimii ani, podgoria Jidvei derulează campania „Vin de casă din must de la Jidvei”, prin intermediul căreia românii comandă must din care să își producă vin de casă.

Ultima ediție a campaniei a adus noutăți importante gospodarilor din 15 județe ale țării, inclusiv București și Ilfov. Pe lângă mustul din soiurile Sauvignon Blanc, Fetească Regală și Muscat Ottonel, compania Jidvei a introdus mustul Roze obținut din soiurile Pinot Noir, Cabernet Sauvignon și Shiraz. „Vin de casă din must de la Jidvei” înseamnă o comandă minimă de must de la Jidvei de 100 de kilograme. În 2018, campania „Vin de casă din must de la Jidvei” s-a desfășurat în mai multe orașe din județele Alba, Sibiu, Mureș, Cluj, Brașov, Hunedoara, Sălaj, Bistrița-Năsăud, Vâlcea, Harghita, Covasna, Prahova, Gorj, Dâmbovița, Neamț, București și Ilfov.

Articol apărut în Top 100 antreprenori, anuar lansat în luna decembrie 2018, care se găsește la punctele de difuzare a presei 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here