În urmă cu câțiva ani, după o lungă perioadă în care a fost simplu angajat, soția mea a decis brusc să intre în antreprenoriat. O decizie care m-a luat total pe nepregătite și pe care am considerat-o mult timp irațională și lipsită de sens. După zile și chiar nopți în care a construit business-ul de la zero, în care a petrecut ore în șir muncind la afacerea ei, mi-am dat seama că aici era ceva mai presus de puterea obișnuită de înțelegere a acestei decizii.
Era mai mult decât o simplă idee de afaceri pusă în practică. De fapt, acolo era iubire. Era o activitate făcută nu doar pentru simplul motiv că ți se pare că este o idee strălucită de business, nu era nici măcar din simpla dorință de a face bani, de a-ți asigura traiul de zi cu zi. Era mai mult de atât. Era o energie izvorâtă din adâncul inimii și pusă la lucru din cel mai profund sentiment pe care îl poate avea o persoană: dragostea. Mi-am dat seama, astfel, care este diferența majoră dintre modul în care fac femeile afaceri și cel în care le fac bărbații. Dacă un bărbat are nevoie doar să creadă în ideea lui sau doar să simtă oportunitatea, o femeie începe un business doar dacă se simte îndrăgostită de acea idee.
Diferența este că, odată ce a început afacerea, o femeie va trece peste absolut toate obstacolele, fie că este vorba de ANAF, taxe, controale, condiții de piață sau lipsa banilor. Așadar, aceasta este frumusețea antreprenoriatului feminin: nu doar că este făcut din pasiune și cu dăruire, ci că motorul care stă la baza activității este chiar iubirea. Deciziile luate din toată inima, fie și cele de business, au de cele mai multe ori forța inexplicabilă de a face ca lucrurile să se întâmple. Acesta este motivul pentru care afacerile făcute de femei nu sunt simple activități cu scopul de a face profit, ci sunt ceea ce englezii numesc „great love stories”.
DESPRE AUTOR:
VALENTIN VIOREANU, jurnalist cu experiență de peste 10 ani în presa economică, pasionat în special de zona online.
Articol apărut în TOP 50 Femei în Economie.
Puteți comanda Top 50 Femei în Economie, printr-un mail la adresa office@banii.net, în care să specificați adresa și numărul de exemplare dorite. Prețul unui exemplar este de 30 de lei.