Iulian Stanciu – Strategie de lider

0

Flanco, eMAG, Fashion Days, Network One Distribution, Pegas. Acestea sunt doar câteva dintre afacerile din portofoliul lui Iulian Stanciu, antreprenorul despre care se poate spune că a revoluţionat comerţul din România.

eMAG este lider incontestabil în vânzările online, strategia de a se extinde agresiv şi de a dezvolta platforma de marketplace fiind una cât se poate de inspirată. Bineînţeles, aici a contat enorm suportul grupului Naspers, cel care deţine 80% din Dante International, compania care operează liderul comerţului online din România.

Fenomenul Black Friday

Reuşita modelului de business este dovedită de vânzările de Black Friday, un concept pe care tot Iulian Stanciu l-a impus pe piaţa românească.

Astfel, ziua de Black Friday a adus pentru eMAG un record de peste 10,8 de milioane de vizite şi produse comandate în valoare de peste 499 de milioane de lei (aproximativ 104 milioane euro). „Anul trecut am avut mai multe prilejuri de bucurie, dar satisfacția cea mai mare o avem atunci când clienții noștri sunt mulțumiți. Am reușit de pildă să livrăm 99% dintre comenzile de Black Friday în intervalul comunicat, până pe 28 noiembrie”, a precizat Iulian Stanciu.

Tot anul trecut, s-au depus eforturi majore pentru a face şi mai performantă platforma eMAG Marketplace, pe care la acest moment se realizează aproximativ jumătate din vânzările înregistrate pe eMAG.

Astfel, cei 19.600 de comercianți care vând pe marketplace au acces la două noi instrumente, eMAG Academy şi Fulfillment by eMAG. „Pentru a veni în sprijinul sellerilor de pe platformă, am încheiat un parteneriat cu Idea Bank prin care aceștia își pot finanța activitatea curentă și, în acest fel, să capete putere de negociere mai mare, fapt care să conducă la prețuri bune pentru clienți”, mai arată Iulian Stanciu.

Alţi paşi importanţi sunt aducerea pe platformă a unor selleri internaţionali şi proiectul prin care comercianţii din România sunt ajutaţi să ajungă pe pieţele din Franța, Germania și Italia.

CEO al eMAG, Iulian Stanciu are aproximativ 20% din acţiunile companiei. În schimb, deţine Network One Distribution, liderul pieței de distribuție electro-IT din România, şi Flanco, unul din retailerii de top.

Acest articol a apărut în anuarul „100 Cei mai buni Antreprenori”, ediția 2020, disponibil în rețeaua InMedio.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here