Bune practici pentru antreprenori

0

Se spune că e ușor să faci un milion de dolari când ai deja zece milioane dar să faci primii zece dolari când nu ai nimic este cea mai mare provocare a antreprenorului.

Și atunci, ca să construim o afacere de la zero, e bine de știut că înainte de MBA-uri și conferințe, trebuie să lucrăm la propria persoană, la prima impresie pe care o facem, la abilitățile acelea care ne fac plăcuți într-o încăpere cu necunoscuți și bineveniți în grupuri care se formează pe la evenimente.

Abilitățile acestea se pot dobândi prin practică dar totul începe cu conștiința că fiecare om e important și că ar trebui tratat așa cum își dorește fiecare să fie tratat – asta e ceea ce ar trebui să ne dicteze comportamentul și asta e ceea ce duce la ,,o vorbă bună’’ despre noi.

Iar astăzi asta e mai vizibil ca oricând, când oportunitățile și investițiile sunt atrase mai curând de oameni care se pricep la oameni decât de oameni pricepuți la ceva anume și care și-au deschis ,,ceva’’. Brand-ul acela personal puternic despre care tot auzim nu se formează prin eforturi intenționate permanente ca să ieșim bine.

Este vorba doar de un bun-simț orientat către cei din jur înaintea confortului personal. Să-i tratăm cu respect în mod egal pe toți cei din jur, indiferent de statutul profesional. Să ne achităm datoriile la timp, fie că e vorba de utilități sau a transmite un ,,Mulțumesc’’ pentru o favoare. Să ne respectăm promisiunile, de la un ajutor discutat, până la respectarea unui termenlimită.

Să lăsăm oamenii să iasă cu fața curată dintr-o situație stânjenitoare, să fim deschiși oricărei culturi străine, să nu întrerupem un interlocutor, să facem un invitat la masă să se simtă bine, să menținem un nivel de formalitate adecvat, să purtăm costumul acela inconfortabil dacă așa cere invitația la un eveniment – toate sunt mostre de curtoazie în mediul de afaceri din care ne-am dori să vedem mai des în antreprenoriatul românesc.

Pentru cei din jur antreprenorii reprezintă viziune, provocări și motivare. Antreprenorii inspiră. Dar dacă afacerile lor nu merg așa cum sperau, este poate potrivită o evaluare a propriilor maniere.

Acest articol a apărut în anuarul „100 Cei mai buni Antreprenori”, ediția 2020, disponibil în rețeaua InMedio.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here