„Restaurante mai accesibile pentru bucureșteni”. De la această idee a început să prindă formă proiectul pe care omul de afaceri Dragoș Petrescu l-a creionat în anii ’90. Prima interacțiune cu domeniul restaurantelor s-a întâmplat în momentul în care s-a angajat ca store manager la McDonald’s.
De altfel, tocmai această experiență l-a determinat să înceapă un business pe cont propriu în acest domeniu, care aproape că nu exista în perioada aceea. Nu a studiat în facultate arta unui astfel de business – este absolvent al Facultăţii de Transporturi, Secţia Autovehicule Rutiere, în cadrul Institutului Politehnic Bucureşti –, și nici nu a fost încurajat în demersul lui. Dar a pornit la drum cu un curaj nebun că proiectul său va deveni valoros. Ca o paranteză, primii săi bani i-a făcut imediat după Revoluție, când a început să vândă ziare.
Așadar, vizionar, Dragoș Petrescu a fost printre primii investitori care au crezut în acest segment de business, intuind potențialul uriaș al pieței. Iar lucrul acesta a fost demonstrat în următorii ani prin dezvoltarea mai multor branduri la nivel local. Ca informație de detaliu: în 2017 antreprenorul a preluat funcția de președinte al grupului, până atunci fiind CEO, poziție pe care astăzi o deține Daniel Mischie.
În aproape 15 ani de existență, grupul a devenit cel mai important jucător autohton din industria de profil. Foarte pe scurt trebuie amintit că City Grill operează în prezent restaurante și cafenele sub brandurile Caru’ Cu Bere, Hanu’ lui Manuc, Pescăruș, Hanul Berarilor, Trattoria Buongiorno, City Grill și City Café.
Încă de la primul restaurant, Grupul a avut la bază ideea de a oferi clienților un loc potrivit pentru a invita un partener de afaceri la masă, de a crea un loc de relaxare necesar în pauza de masă, cu familia sau cu prietenii. Prin restaurantele operate, Grupul se adresează clientului urban care obișnuiește să-și petreacă timpul liber în oraș și să-și stabilească înâlnirile de business sau personale la o cafea. Meniurile din restaurante sunt accesibile și variate, cu specific românesc și internațional.
În ultimul timp, antreprenorul s-a remarcat și datorită mesajelor pe care le-a transmis în mediul de business, cu accent pe ce înseamnă „oportunitate” în industria ospitalității și cum ar trebui tratată o astfel de situație, precum și cu accent pe problemele cu care se confruntă ceilalți antreprenori.
Creștere în primul semestru
Tradus în cifre, în primele șase lun ale anului trecut grupul City Grill a avut o creştere de 15% a cifrei de afaceri, comparativ cu aceeași perioadă din 2017, până la 81 de milioane de lei. Rezultatul a fost posibil datorită, în primul rând, noilor spații deschise în 2017, respectiv: Trattoria Buongiorno Centrul Istoric şi Trattoria Buongiorno Arena.
Totodată, au fost realizate investiţii semnificative în amenajare şi introducerea de noi preparate în meniurile restaurantelor Hanu’ Berarilor și Pescăruş. La acesta din urmă, au fost investiți aproximativ 300.000 de euro în reamenajare. De asemenea, în 2018, a fost demarat un proiect care vizează construcţia a unui spaţiu adiţional restaurantului Hanu’ Berarilor–Casa Soare, pentru acest lucru bugetându-se 1,5 milioane de euro. În proiect este inclusă și o sală de evenimente pentru 180 persoane. Desigur, Grupul nu se va opri din investiții nici în 2019.
Trăgând linie, este clar că City Grill a reinterpretat din punct de vedere gastronomic vechile valori românești și a fost parte a comunității, prin susținerea proactivă a unor proiecte umanitare și competiții sportive.
De pildă, Grupul s-a alăturat echipei Fundației Principesa Margareta a României în proiectul “Niciodată singur”. De asemenea, s-a implicat și în susținerea lui Andrei Rosu, primul român care a alergat maratonul de la Polul Nord, deținător al mai multor recorduri naționale de alergare pe șosea, care a reușit să intre în Guiness Book, devenind primul om din lume care a alergat șapte maratoane și șapte ultramaratoane pe cele șapte continente în 582 de zile.
Articol apărut în Top 100 antreprenori, anuar lansat în luna decembrie 2018, care se găsește la punctele de difuzare a presei și în rețeaua Inmedio.
Puteți comanda Top 100 antreprenori, printr-un mail la adresa office@banii.net, în care să specificați adresa și numărul de exemplare dorite. Prețul unui exemplar este de 25 de lei.
